Suosikit
0,00 

Toimitusehdot

Päivitetty viimeksi 27.2.2024.

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Fiksu Ruoka Oy, Y-tunnus 2765986-8, Porkkalankatu 3, 00180 Helsinki. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Hyväksymällä nämä toimitusehdot verkkokaupan asiakas todistaa tutustuneensa toimitusehtoihin.

Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteidemme hinnat sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan aina verkkokaupasta osoitteesta www.fiksuruoka.fi. Ostoskoriin saat lisättyä tuotteita määrittämällä ensin halutun kappalemäärän tuotetta nuolilla tai kirjaamalla kenttään halutun kappalemäärän ja painamalla tämän jälkeen ostoskori-kuvaketta tuotteen alta. Ostoskorin sisältöä voit tarkastella klikkaamalla sivun oikeassa ylälaidassa olevaa ostoskori-kuvaketta. Muista tarkastaa ostoskorisi sisältö ennen kuin etenet maksuvaiheeseen. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Sopimuksen katsotaan syntyneen vasta, kun olemme vahvistaneet tilauksen kirjallisesti.

Minimitilaus

Tilaukseen sisältyvien tuotteiden arvon on oltava vähintään 20 euroa. Valitettavasti emme pysty toimittamaan alle 20 euron tuoteostoksia varastointi- ja kuljetuskustannuksista johtuen.

Toimitusajat

Pyrimme lähettämään kaikki tilaukset arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä. Jos tilauksen lähetys jostakin syystä viivästyy, olemme yhteydessä asiakkaaseen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Teemme kuitenkin aina parhaamme, että ehtisimme käsitellä tilauksesi mahdollisimman nopeasti. Toimitus kestää yleensä noin 1-3 arkipäivää sijainnistasi riippuen.

Toimitustavat ja -kulut

Toimitamme tuotteet Suomessa sijaitseviin osoitteisiin Postin, BudBeen tai Matkahuollon välityksellä kotiinkuljetuksella tai valitsemallesi noutopisteelle. Voit valita kuljetustavan ja noutopisteen helposti kassalla.

Toimituskulut

Kuluttajien toimituskulut:

Toimitustapa

Hinta

Kampanjahinta

BudBee kotiinkuljetus

3,90€

Ilmainen kun ostat yli 60€

Postin toimitus postiin tai automaattiin

3,90€

Ilmainen kun ostat yli 50€

Postin kotiinkuljetus

7,90€

Ilmainen kun ostat yli 80€

Matkahuolto Lähellä-paketti (noutopiste)

2,90€

Ilmainen kun ostat yli 39€

Matkahuolto Jako-paketti (kotiinkuljetus)

7,90€

Ilmainen kun ostat yli 80€

Yritysten toimituskulut:

Toimitustapa

Hinta

Posti Express-paketti yrityksen ovelle

7,90€ per alkava 20kg

Posti Express-rahti yrityksen ovelle

39,90€ per alkava 200kg

BudBee kotiintoimitus

Ilmainen toimitus yli 60€ tilauksiin. Tilauksesi toimitetaan suoraan kotiovellesi. Budbee toimittaa lähetykset arki-iltaisin klo 17-22 välisenä aikana. Syötä postinumerosi kassalla nähdäksesi, jos olet BudBeen toimitusalueella. Saat tekstiviestillä linkin seurantaan, kun pakettisi on lähetetty varastoltamme. Linkin kautta voit räätälöidä toimitustasi ja täyttää toimitukseen liittyviä lisätietoja (esim. ovikoodi, soita ovikelloa tai koputa oveen). Voit seurata pakettisi kulkua reaaliajassa lähempänä toimitusajankohtaa.

Postin toimitus postiin tai automaattiin

Ilmainen toimitus yli 50€ tilauksiin. Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin automaatista tai Postin noutopisteeltä. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä pakettisi saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green -lähetys. Katso automaattien sijainti.

Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin, kun se itselle parhaiten sopii. Lähin Postin automaatti voi olla jopa omassa taloyhtiössäsi. Tällöin saat pakettisi oman kerrostalosi aulaan normaalin postipaketin hinnalla eli ilman lisämaksua kotiinkuljetuksesta.

Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.

Postin kotiinkuljetus

Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green -lähetyksenä. Ennen tilauksen toimittamista Posti soittaa paketin vastaanottajalle sopivimman toimitusajankohdan sopimiseksi.

Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.

Matkahuollon Lähellä -paketti (noutopiste)

Ilmainen toimitus yli 39€ tilauksiin. Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle lähimpään (tai asiakkaan valitsemaan) Matkahuollon noutopisteeseen.

Matkahuollon paketit voit noutaa yli 1 100 noutopaikasta ympäri Suomea.

Matkahuollon Jako -paketti (kotiinkuljetus)

Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle perille asti koko maassa. Kuluttaja-asiakkaiden kohdalla jakeluaika sovitaan etukäteen soittamalla tai tekstiviestillä.

Kyseisen toimitustavan pakettikohtainen maksimipaino on 30 kg. Tätä painavammat tilaukset tulevat useammassa paketissa.

Posti Express -paketti yrityksesi ovelle

Tämä toimitustapa on käytössä vain rekisteröityneille yritysasiakkaille. Tilaus toimitetaan kätevästi yrityksesi ovelle Posti Express -pakettina kahden arkipäivän sisällä. Ennen klo 13:00 tehdyt tilaukset toimitetaan pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä klo 14:00 mennessä.

Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.

Posti Express -rahti yrityksesi ovelle

Tämä toimitustapa on käytössä vain rekisteröityneille yritysasiakkaille. Express-rahdilla saat tilattua suurikokoisia lähetyksiä yrityksesi ovelle kätevästi rullakolla tai lavalla. Lähetys toimitetaan vastaanottajalle kaupunki- ja taajama-alueilla klo 14:00 mennessä ja haja-asutusalueilla klo 16:00 mennessä. Toimitusaika on pääsääntöisesti 1-2 arkipäivää.

Tuotteet pakataan seuraaville kuljetusalustoille tilauksen koosta ja tuotteista riippuen: rullakko, teholava ja lava.

Toimituksen seuranta ja nouto

Posti ja Matkahuolto lähettävät asiakkaalle sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. Fiksuruoka.fi ei voi vaikuttaa noutoilmoitusten saapumiseen, mutta paketin seurantakoodin voi tarvittaessa pyytää uudelleen asiakaspalvelun kautta. Huomioithan, että löydät seurantakoodin myös sähköpostin tilausvahvistuksesta. Asiakas voi noutaa lähetyksensä noutopisteestä myös ilman vastaanotettua noutoilmoitusta todistamalla henkilöllisyytensä ja esittämällä lähetyksen seurantakoodin.

Kun olet saanut sähköpostiisi toimitusvahvistuksen ja seurantakoodin, voit seurata paketin kulkua valitsemasi kuljetusyhtiön seurantapalvelussa: Posti seuranta,  ja Matkahuolto seuranta.

Maksutavat

Verkkokauppamme tilaukset maksetaan Klarna Checkout -palvelun avulla. Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Täyttämällä yhteystietosi tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat maksuvaihtoehdot ovat lasku, erämaksu, verkkopankki ja luottokortti - kaikki yhtä turvallisia. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Tilauksen muokkaus ja peruutus

Jos haluat muokata tilaustasi tai peruuttaa sen, ota yhteyttä osoitteeseen info@fiksuruoka.fi tai laita meille viestiä täältä löytyvällä keskustelu -ikkunalla. Huomioithan, että kaikki tilaukset pyritään lähettämään arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä eikä tilausta voi enää muokata tai peruuttaa sen jälkeen, kun se on lähetetty (pois lukien alla mainittu kuluttajien peruutusoikeus).

Peruutusoikeus

Tämä peruutusoikeutta koskeva kohta soveltuu ainoastaan kuluttaja-asiakkaiden tekemiin tilauksiin.

Sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi kokonaan tai osittain 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä päivästä, kun sinä tai valtuuttamasi kolmas osapuoli, on vastaanottanut tilauksen. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa tilaus kokonaan tai osittain sähköpostilla, chatilla tai soittamalla meille. Voit käyttää myös näiden toimitusehtojen Liitteestä 1 löytyvää peruuttamislomaketta. Palautusoikeus koskee alkuperäiskuntoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Palautettavien tuotteiden pakkausten on oltava avaamattomia.

Sinun on lähetettävä tavarat takaisin meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Jos peruutat tilauksesi kokonaan, palautamme sinulle kaikki kyseisen tilauksen osalta suorittamasi maksut, myös toimituskustannukset. Toimituskustannusten palautus edellyttää, että lähetät tavaran takaisin meille samalla toimitustavalla kuin millä tilaus on alun perin tilattu, tai jollain muulla asiakaspalvelumme kanssa sovitulla toimitustavalla. Mikäli palautat vain osan tuotteista, palautamme sinulle kyseisistä tuotteista maksamasi ostohinnan. Maksun palautus tehdään viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme, kuitenkin edellyttäen, että palautettava tavara on saapunut meille tai kun pystyt osoittamaan lähettäneesi tavaran takaisin meille. Suoritamme palautuksen maksuoperaattorimme Klarnan kautta sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Klarnan rahanpalautuksessa saattaa kestää muutama arkipäivä.

Teemme aina kaikkemme, että löydämme yhdessä sinua tyydyttävän ratkaisun. Ole siis mielellään meihin yhteydessä sähköpostitse (info@fiksuruoka.fi) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunalla ennen kuin palautat tuotteet meille.

Tavaran noutamatta jättämisen ei katsota tarkoittavan peruuttamisoikeuden käyttämistä. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta kauppasummasta. Maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista.

Viallinen, rikkoutunut tai väärä tuote

Pyydämme sinua tarkistamaan viivytyksettä toimitettujen tuotteiden kunnon. Mikäli vastaanotat väärän tai viallisen tuotteen, otathan yhteyttä Fiksuruoan asiakaspalveluun niin pian kuin mahdollista. Löydämme varmasti sinua tyydyttävän ratkaisun asian ratkaisemiseksi.

Takuuasiat

Verkkokaupasta ostetuille käyttötavaratuotteille on myönnetty joissain tapauksissa valmistajien määrittelemä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteittain ja se on ilmoitettu joko tuotepakkauksessa, verkkosivuillamme tai valmistajan verkkosivuilla sekä sinulle toimitettavassa takuutodistuksessa. Emme sitoudu valmistajan antamaan takuuseen ja pyydämme olemaan takuuseen liittyvissä asioissa suoraan yhteydessä takuun antaneeseen valmistajaan.

Vastuunrajaus

Emme ole vastuussa välillisistä vahingoista emmekä tuotteiden toimituksen estymisestä tai myöhästymisestä, mikäli estyminen tai myöhästyminen johtuu syistä, joita emme voi hallita tai joihin emme voi vaikuttaa (ylivoimainen este). Vastuumme näiden toimitusehtojen nojalla tekemäsi tilauksen osalta on rajattu enintään määrään, joka vastaa tilauksesi kokonaishintaa.

Mikään tässä kohdassa sanottu ei rajoita lakisääteisiä oikeuksiasi kuluttajana.

Kanta-asiakasohjelma

Tarjoamme kanta-asiakkaillemme etuja ja säästöjä. Voit lukea lisää kanta-asiakasohjelmasta oma tili -sivulta. Varaamme oikeuden muuttaa kanta-asiakasohjelman ehtoja ja sääntöjä.

Tietosuoja

Fiksuruoka.fi pyrkii suojaamaan käyttäjän ja asiakkaan yksityisyyttä ja on sitoutunut noudattamaan tietosuojaselosteen mukaisia keinoja henkilötietojen säilyttämiseksi ja suojaamiseksi. Fiksuruoka.fi käsittelee henkilötietojasi tilausten toteuttamiseksi sekä muiden liiketoimintatarkoitusten toteuttamiseksi. Henkilötietoja käsitellään Fiksuruoka.fi tietosuojaselosteen mukaisesti, joka on saatavilla täältä. Palvelun käyttö ei ole mahdollista jos et hyväksy tietosuojaselosteen sisältöä.

Tilauksen jälkeinen palautekysely

Asiakkaalle saatetaan lähettää tilauksen jälkeen palautekysely tai tuotearvostelukutsu. Kysely lähetetään tilauksella käytettyyn sähköpostiin. Kyselyn avulla kerätään tietoa tuotevalikoiman ja palvelun kehittämiseksi.

Tilauksen tekemisen estäminen

Ostokäyttäytymisen, jota pidämme tavallisesta poikkeavana tai joka on “hyväksyttävän ostokäyttäytymisen ja -kulttuurin” tarkoituksen ylittävää, arvioimme tapauskohtaisesti, onko tilaaminen syytä estää – joko väliaikaisesti tai pysyvästi. Tälläinen syy on esimerkiksi tilausten jatkuva palauttaminen ilman hyvin perusteltua syytä tai muut väärinkäytökset. Jos tunnistamme yllä kuvattua sopimatonta ostokäyttäytymistä, pidätämme oikeuden kieltäytyä kaupankäynnistä kyseisten asiakkaiden kanssa ja/tai estää kyseisten asiakkaiden tilausten käsittely.

Tuotteiden saatavuus

Pyrimme pitämään verkkokaupassa näkyvissä vain tuotteet joita meillä on varastossa. Ostoskoriin lisääminen ei vielä varaa tuotetta, vaan on mahdollista että tuote loppuu ennen tilauksen viimeistelyä. Mikäli tuote loppuu kesken ostosten tekemisen, näet tästä ilmoituksen ostoskorissa ja tuote on poistettava ostoskorista ennen maksuun etenemistä.

Joskus varastosaldojen päivittymisessä verkkokauppaan saattaa olla pieni tekninen viive, jonka takia on mahdollista että tilauksella oleva tuote on loppu varastosta. Emme siis voi taata, että kaikkia tilaamiasi tuotteita toimitetaan. Myymme rajattuja poistoeriä, jonka takia vastaavan tuotteen hankkiminen tilalle ei ole myöskään mahdollista. Näissä tapauksissa hyvitämme tuotteesta maksamasi hinnan sinulle automaattisesti tilauksen maksutavan mukaan ja ilmoitamme puutteesta sinulle sähköpostilla.

Automaattinen päätöksenteko

Pyrimme jatkuvasti kehittämään palveluamme paremmaksi asiakkaille. Tämän takia teemme aika-ajoin testejä, joissa selvitämme tuotteiden ja toimitustapojen hinnoittelun vaikutusta ostopäätökseen. Valitsemme testeihin mukaan pienen osan asiakkaista täysin satunnaisesti (valinnan tekee automaattinen järjestelmä eli hinta määräytyy yksilöllisesti automaattisen päätöksenteon perusteella) ja toteutamme testaamisen aina niin, että testiryhmään kuuluminen on kyseiselle asiakkaalle aina eduksi. Toisin sanoen laskemme hintoja pienelle osalle asiakkaista ja mittaamme, miten hintojen lasku vaikuttaa asiakkaiden käyttäytymiseen. Me emme koskaan nosta hintoja yksittäiselle asiakkaalle ja suurin osa asiakkaista pysyy normaalin hinnoittelun piirissä. Testiin kuuluvilla asiakkailla hintojen muutokset ovat suhteellisen pieniä verrattuna normaaliin hintatasoon. Jos sinulla on kysyttävää hintojen personoinnista, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluun.

Muuta

Näihin toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien sen lainvalintasäännökset. Jos olet kuluttaja ja asuinmaasi pakottava kuluttajansuojalainsäädäntö sisältää sinulle Suomen lakia edullisemmat säännökset, sovelletaan näitä säännöksiä näissä toimitusehdoissa tehdystä lainvalinnasta huolimatta.

Näistä toimitusehdoista aiheutuvat riidat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajilla on kuitenkin oikeus saada näihin toimitusehtoihin liittyvät riidat ratkaistuksi asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.

Jos olet kuluttaja, voit myös saattaa näistä toimitusehdoista aiheutuvat riidat tuomioistuimen ulkopuolisten riidanratkaisuelimien ratkaistavaksi.  Voit käyttää Euroopan unionin verkkovälitteistä riidanratkaisualustaa, joka on saatavilla osoitteessa http://ec.europa.eu/odr, tai voit viedä riidan Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi osoitteessa https://www.kuluttajariita.fi/fi/. Ennen riidan viemistä Kuluttajariitalautakuntaan on suositeltavaa ottaa asian ratkaisemiseksi yhteyttä kuluttajaneuvontaan osoitteessa https://www.kkv.fi/kuluttaja-a....

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Liite 1: Peruuttamislomakemalli

Vastaanottaja: Fiksu Ruoka Oy, Porkkalankatu 3, 00180 Helsinki, info@fiksuruoka.fi

Ilmoitan/Ilmoitamme (*), että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*):

Tilauspäivä (*)/Vastaanottopäivä (*)

Kuluttajan nimi (*) / Kuluttajien nimet (*)

Kuluttajan osoite (*) / Kuluttajien osoitteet (*)

Kuluttajan allekirjoitus (*) / Kuluttajien allekirjoitukset (*) (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)

Päiväys

(*) Tarpeeton yliviivataan.