Toimitusehdot
Last updated on October 23, 2024.
General information about the online store
The products in the online store are sold by Fiksu Ruoka Oy, Business ID 2765986-8, Porkkalankatu 3, 00180 Helsinki. We reserve the right to change prices and delivery costs. By accepting these delivery terms, the online store customer confirms that they have read the delivery terms.
Products and product prices
Product prices are presented in connection with product presentations. Our product prices include VAT. The tax breakdown is shown in the shopping cart and order confirmation.
Ordering
Products are always ordered from the online store at www.fiksuruoka.fi . You can add products to your shopping cart by first specifying the desired quantity of the product with the arrows or by entering the desired quantity in the field and then clicking the shopping cart icon under the product. You can view the contents of the shopping cart by clicking the shopping cart icon at the top right of the page. Remember to check the contents of your shopping cart before proceeding to the payment stage. All orders are confirmed by email, which states the order price, delivery costs and the ordered products. The contract is only considered to have been concluded when we have confirmed the order in writing.
Minimum order
The value of the products included in the order must be at least 20 euros. Unfortunately, we are unable to deliver product purchases under 20 euros due to storage and shipping costs.
Delivery times
We aim to ship all orders on weekdays within 24 hours of placing the order. If for any reason the shipment of an order is delayed, we will contact the customer as soon as possible. However, we always do our best to process your order as quickly as possible. Delivery usually takes around 1-3 business days, depending on your location.
Delivery methods and costs
We deliver products to addresses in Finland via Posti, BudBee or Matkahuolto via home delivery or to a pickup point of your choice. You can easily choose the shipping method and pickup point at checkout.
Shipping costs
Consumer shipping costs:
Delivery method |
Price |
Promotional price |
BudBee home delivery |
3.90€ |
Free when you buy over 60€ |
Mail delivery to a post office or ATM |
3.90€ |
Free when you buy over 50€ |
Posti home delivery |
7.90€ |
Free when you buy over 80€ |
Matkahuolto Lähellä package (pick-up point) |
2.90€ |
Free when you buy over €39 |
Matkahuolto Jako package (home delivery) |
7.90€ |
Free when you buy over 80€ |
Business shipping costs:
Delivery method |
Price |
Posti Express package delivered to your company door |
€7.90 per 20kg |
Posti Express freight to the company's door |
€39.90 per starting 200kg |
BudBee home delivery
Ilmainen toimitus yli 60€ tilauksiin. Tilauksesi toimitetaan suoraan kotiovellesi. Budbee toimittaa lähetykset arki-iltaisin klo 17-22 välisenä aikana. Syötä postinumerosi kassalla nähdäksesi, jos olet BudBeen toimitusalueella. Saat tekstiviestillä linkin seurantaan, kun pakettisi on lähetetty varastoltamme. Linkin kautta voit räätälöidä toimitustasi ja täyttää toimitukseen liittyviä lisätietoja (esim. ovikoodi, soita ovikelloa tai koputa oveen). Voit seurata pakettisi kulkua reaaliajassa lähempänä toimitusajankohtaa.
Postin toimitus postiin tai automaattiin
Ilmainen toimitus yli 50€ tilauksiin. Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin automaatista tai Postin noutopisteeltä. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä pakettisi saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green -lähetys. Katso automaattien sijainti.
Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin, kun se itselle parhaiten sopii. Lähin Postin automaatti voi olla jopa omassa taloyhtiössäsi. Tällöin saat pakettisi oman kerrostalosi aulaan normaalin postipaketin hinnalla eli ilman lisämaksua kotiinkuljetuksesta.
Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.
Postin kotiinkuljetus
Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green -lähetyksenä. Ennen tilauksen toimittamista Posti soittaa paketin vastaanottajalle sopivimman toimitusajankohdan sopimiseksi.
Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.
Matkahuollon Lähellä -paketti (noutopiste)
Ilmainen toimitus yli 39€ tilauksiin. Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle lähimpään (tai asiakkaan valitsemaan) Matkahuollon noutopisteeseen.
Matkahuollon paketit voit noutaa yli 1 100 noutopaikasta ympäri Suomea.
Matkahuollon Jako -paketti (kotiinkuljetus)
Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle perille asti koko maassa. Kuluttaja-asiakkaiden kohdalla jakeluaika sovitaan etukäteen soittamalla tai tekstiviestillä.
Kyseisen toimitustavan pakettikohtainen maksimipaino on 30 kg. Tätä painavammat tilaukset tulevat useammassa paketissa.
Posti Express -paketti yrityksesi ovelle
Tämä toimitustapa on käytössä vain rekisteröityneille yritysasiakkaille. Tilaus toimitetaan kätevästi yrityksesi ovelle Posti Express -pakettina kahden arkipäivän sisällä. Ennen klo 13:00 tehdyt tilaukset toimitetaan pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä klo 14:00 mennessä.
Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.
Posti Express -rahti yrityksesi ovelle
Tämä toimitustapa on käytössä vain rekisteröityneille yritysasiakkaille. Express-rahdilla saat tilattua suurikokoisia lähetyksiä yrityksesi ovelle kätevästi rullakolla tai lavalla. Lähetys toimitetaan vastaanottajalle kaupunki- ja taajama-alueilla klo 14:00 mennessä ja haja-asutusalueilla klo 16:00 mennessä. Toimitusaika on pääsääntöisesti 1-2 arkipäivää.
Tuotteet pakataan seuraaville kuljetusalustoille tilauksen koosta ja tuotteista riippuen: rullakko, teholava ja lava.
Toimituksen seuranta ja nouto
Posti ja Matkahuolto lähettävät asiakkaalle sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. Fiksuruoka.fi ei voi vaikuttaa noutoilmoitusten saapumiseen, mutta paketin seurantakoodin voi tarvittaessa pyytää uudelleen asiakaspalvelun kautta. Huomioithan, että löydät seurantakoodin myös sähköpostin tilausvahvistuksesta. Asiakas voi noutaa lähetyksensä noutopisteestä myös ilman vastaanotettua noutoilmoitusta todistamalla henkilöllisyytensä ja esittämällä lähetyksen seurantakoodin.
Kun olet saanut sähköpostiisi toimitusvahvistuksen ja seurantakoodin, voit seurata paketin kulkua valitsemasi kuljetusyhtiön seurantapalvelussa: Posti seuranta, ja Matkahuolto seuranta.
Maksutavat
Verkkokauppamme tilaukset maksetaan Klarna Checkout -palvelun avulla. Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Täyttämällä yhteystietosi tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.
Käytössäsi olevat maksuvaihtoehdot ovat lasku, erämaksu, verkkopankki ja luottokortti - kaikki yhtä turvallisia. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu
Tilauksen muokkaus ja peruutus
Jos haluat muokata tilaustasi tai peruuttaa sen, ota yhteyttä osoitteeseen info@fiksuruoka.fi tai laita meille viestiä täältä löytyvällä keskustelu -ikkunalla. Huomioithan, että kaikki tilaukset pyritään lähettämään arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä eikä tilausta voi enää muokata tai peruuttaa sen jälkeen, kun se on lähetetty (pois lukien alla mainittu kuluttajien peruutusoikeus).
Peruutusoikeus
Tämä peruutusoikeutta koskeva kohta soveltuu ainoastaan kuluttaja-asiakkaiden tekemiin tilauksiin.
Sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi kokonaan tai osittain 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä päivästä, kun sinä tai valtuuttamasi kolmas osapuoli, on vastaanottanut tilauksen. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa tilaus kokonaan tai osittain sähköpostilla, chatilla tai soittamalla meille. Voit käyttää myös näiden toimitusehtojen Liitteestä 1 löytyvää peruuttamislomaketta. Palautusoikeus koskee alkuperäiskuntoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Palautettavien tuotteiden pakkausten on oltava avaamattomia.
Sinun on lähetettävä tavarat takaisin meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Jos peruutat tilauksesi kokonaan, palautamme sinulle kaikki kyseisen tilauksen osalta suorittamasi maksut, myös toimituskustannukset. Toimituskustannusten palautus edellyttää, että lähetät tavaran takaisin meille samalla toimitustavalla kuin millä tilaus on alun perin tilattu, tai jollain muulla asiakaspalvelumme kanssa sovitulla toimitustavalla. Mikäli palautat vain osan tuotteista, palautamme sinulle kyseisistä tuotteista maksamasi ostohinnan. Maksun palautus tehdään viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme, kuitenkin edellyttäen, että palautettava tavara on saapunut meille tai kun pystyt osoittamaan lähettäneesi tavaran takaisin meille. Suoritamme palautuksen maksuoperaattorimme Klarnan kautta sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Klarnan rahanpalautuksessa saattaa kestää muutama arkipäivä.
Teemme aina kaikkemme, että löydämme yhdessä sinua tyydyttävän ratkaisun. Ole siis mielellään meihin yhteydessä sähköpostitse (info@fiksuruoka.fi) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunalla ennen kuin palautat tuotteet meille.
Tavaran noutamatta jättämisen ei katsota tarkoittavan peruuttamisoikeuden käyttämistä. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta kauppasummasta. Maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista.
Viallinen, rikkoutunut tai väärä tuote ja muut reklamaatiot
Pyydämme sinua tarkistamaan viivytyksettä toimitettujen tuotteiden kunnon. Mikäli vastaanotat väärän tai viallisen tuotteen, otathan yhteyttä Fiksuruoan asiakaspalveluun niin pian kuin mahdollista. Löydämme varmasti sinua tyydyttävän ratkaisun asian ratkaisemiseksi.
Kaikki reklamaatiot tilauksiin liittyen tulee lähettää asiakaspalveluumme kolmen kuukauden kuluessa tilauksen lähetyspäivästä. Tämän ajan jälkeen valituksia ei enää hyväksytä tai käsitellä. Emme voi vastaanottaa reklamaatioita tämän jälkeen sillä kuljetusyritysten seurantakoodit ei toimi pidempään ja koska valtaosassa myymistämme tuotteista on parasta-ennen päivämäärät.
Takuuasiat
Verkkokaupasta ostetuille käyttötavaratuotteille on myönnetty joissain tapauksissa valmistajien määrittelemä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteittain ja se on ilmoitettu joko tuotepakkauksessa, verkkosivuillamme tai valmistajan verkkosivuilla sekä sinulle toimitettavassa takuutodistuksessa. Emme sitoudu valmistajan antamaan takuuseen ja pyydämme olemaan takuuseen liittyvissä asioissa suoraan yhteydessä takuun antaneeseen valmistajaan.
Vastuunrajaus
Emme ole vastuussa välillisistä vahingoista emmekä tuotteiden toimituksen estymisestä tai myöhästymisestä, mikäli estyminen tai myöhästyminen johtuu syistä, joita emme voi hallita tai joihin emme voi vaikuttaa (ylivoimainen este). Vastuumme näiden toimitusehtojen nojalla tekemäsi tilauksen osalta on rajattu enintään määrään, joka vastaa tilauksesi kokonaishintaa.
Mikään tässä kohdassa sanottu ei rajoita lakisääteisiä oikeuksiasi kuluttajana.
Kanta-asiakasohjelma
Tarjoamme kanta-asiakkaillemme etuja ja säästöjä. Voit lukea lisää kanta-asiakasohjelmasta oma tili -sivulta. Varaamme oikeuden muuttaa kanta-asiakasohjelman ehtoja ja sääntöjä.
Tietosuoja
Fiksuruoka.fi pyrkii suojaamaan käyttäjän ja asiakkaan yksityisyyttä ja on sitoutunut noudattamaan tietosuojaselosteen mukaisia keinoja henkilötietojen säilyttämiseksi ja suojaamiseksi. Fiksuruoka.fi käsittelee henkilötietojasi tilausten toteuttamiseksi sekä muiden liiketoimintatarkoitusten toteuttamiseksi. Henkilötietoja käsitellään Fiksuruoka.fi tietosuojaselosteen mukaisesti, joka on saatavilla täältä. Palvelun käyttö ei ole mahdollista jos et hyväksy tietosuojaselosteen sisältöä.
Tilauksen jälkeinen palautekysely
Asiakkaalle saatetaan lähettää tilauksen jälkeen palautekysely tai tuotearvostelukutsu. Kysely lähetetään tilauksella käytettyyn sähköpostiin. Kyselyn avulla kerätään tietoa tuotevalikoiman ja palvelun kehittämiseksi.
Tilauksen tekemisen estäminen
Ostokäyttäytymisen, jota pidämme tavallisesta poikkeavana tai joka on “hyväksyttävän ostokäyttäytymisen ja -kulttuurin” tarkoituksen ylittävää, arvioimme tapauskohtaisesti, onko tilaaminen syytä estää – joko väliaikaisesti tai pysyvästi. Tälläinen syy on esimerkiksi tilausten jatkuva palauttaminen ilman hyvin perusteltua syytä tai muut väärinkäytökset. Jos tunnistamme yllä kuvattua sopimatonta ostokäyttäytymistä, pidätämme oikeuden kieltäytyä kaupankäynnistä kyseisten asiakkaiden kanssa ja/tai estää kyseisten asiakkaiden tilausten käsittely.
Tuotteiden saatavuus
Pyrimme pitämään verkkokaupassa näkyvissä vain tuotteet joita meillä on varastossa. Ostoskoriin lisääminen ei vielä varaa tuotetta, vaan on mahdollista että tuote loppuu ennen tilauksen viimeistelyä. Mikäli tuote loppuu kesken ostosten tekemisen, näet tästä ilmoituksen ostoskorissa ja tuote on poistettava ostoskorista ennen maksuun etenemistä.
Joskus varastosaldojen päivittymisessä verkkokauppaan saattaa olla pieni tekninen viive, jonka takia on mahdollista että tilauksella oleva tuote on loppu varastosta. Emme siis voi taata, että kaikkia tilaamiasi tuotteita toimitetaan. Myymme rajattuja poistoeriä, jonka takia vastaavan tuotteen hankkiminen tilalle ei ole myöskään mahdollista. Näissä tapauksissa hyvitämme tuotteesta maksamasi hinnan sinulle automaattisesti tilauksen maksutavan mukaan ja ilmoitamme puutteesta sinulle sähköpostilla.
Automaattinen päätöksenteko
Pyrimme jatkuvasti kehittämään palveluamme paremmaksi asiakkaille. Tämän takia teemme aika-ajoin testejä, joissa selvitämme tuotteiden ja toimitustapojen hinnoittelun vaikutusta ostopäätökseen. Valitsemme testeihin mukaan pienen osan asiakkaista täysin satunnaisesti (valinnan tekee automaattinen järjestelmä eli hinta määräytyy yksilöllisesti automaattisen päätöksenteon perusteella) ja toteutamme testaamisen aina niin, että testiryhmään kuuluminen on kyseiselle asiakkaalle aina eduksi. Toisin sanoen laskemme hintoja pienelle osalle asiakkaista ja mittaamme, miten hintojen lasku vaikuttaa asiakkaiden käyttäytymiseen. Me emme koskaan nosta hintoja yksittäiselle asiakkaalle ja suurin osa asiakkaista pysyy normaalin hinnoittelun piirissä. Testiin kuuluvilla asiakkailla hintojen muutokset ovat suhteellisen pieniä verrattuna normaaliin hintatasoon. Jos sinulla on kysyttävää hintojen personoinnista, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluun.
Muuta
Näihin toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien sen lainvalintasäännökset. Jos olet kuluttaja ja asuinmaasi pakottava kuluttajansuojalainsäädäntö sisältää sinulle Suomen lakia edullisemmat säännökset, sovelletaan näitä säännöksiä näissä toimitusehdoissa tehdystä lainvalinnasta huolimatta.
Näistä toimitusehdoista aiheutuvat riidat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajilla on kuitenkin oikeus saada näihin toimitusehtoihin liittyvät riidat ratkaistuksi asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.
Jos olet kuluttaja, voit myös saattaa näistä toimitusehdoista aiheutuvat riidat tuomioistuimen ulkopuolisten riidanratkaisuelimien ratkaistavaksi. Voit käyttää Euroopan unionin verkkovälitteistä riidanratkaisualustaa, joka on saatavilla osoitteessa http://ec.europa.eu/odr, tai voit viedä riidan Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi osoitteessa https://www.kuluttajariita.fi/fi/. Ennen riidan viemistä Kuluttajariitalautakuntaan on suositeltavaa ottaa asian ratkaisemiseksi yhteyttä kuluttajaneuvontaan osoitteessa https://www.kkv.fi/kuluttaja-a....
We reserve the right to change our delivery terms. The customer must familiarize themselves with the current delivery terms before placing an order.
Appendix 1: Cancellation form template
Recipient: Fiksu Ruoka Oy, Porkkalankatu 3, 00180 Helsinki, info@fiksuruoka.fi
I/We (*) hereby declare that I/we (*) wish to withdraw from the contract concluded by me/us (*) for the supply of the following goods (*)/the provision of the following service (*):
Order date (*)/Received date (*)
Consumer name (*) / Consumer names (*)
Consumer address (*) / Consumer addresses (*)
Consumer signature (*) / Consumer signatures (*) (only if the form is completed in paper format)
Date
(*) Strike through as appropriate.