Toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Fiksu Ruoka Oy, Y-tunnus 2765986-8. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Hyväksymällä nämä toimitusehdot verkkokaupan asiakas todistaa tutustuneensa kaupankäynnin ehtoihin.

Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisävero. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan aina verkkokaupasta osoitteesta www.fiksuruoka.fi. Ostoskoriin saat lisättyä tuotteita määrittämällä ensin halutun kappalemäärän tuotetta nuolilla tai kirjaamalla kenttään halutun kappalemäärän ja painamalla tämän jälkeen ostoskori-kuvaketta tuotteen alta. Ostoskorin sisältöä voit tarkastella klikkaamalla sivun oikeassa ylälaidassa olevaa ostoskori-kuvaketta. Muista tarkastaa ostoskorisi sisältö ennen kuin etenet maksuvaiheeseen. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Minimitilaus

Minimitilauksemme on 20 euroa (tuotteiden arvo). Valitettavasti emme pysty toimittamaan alle 20 euron tuoteostoksia varastointi- ja kuljetuskustannuksista johtuen.

Toimitusajat

Pyrimme lähettämään kaikki tilaukset arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä. Jos tilauksen lähetys jostakin syystä viivästyy, olemme yhteydessä asiakkaaseen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Teemme kuitenkin aina parhaamme, että ehtisimme käsitellä tilauksesi mahdollisimman nopeasti. Toimitus kestää yleensä noin 1-3 arkipäivää sijainnistasi riippuen.

Toimitustavat ja -kulut

Toimitamme tuotteet Suomessa Postin, DB Schenkerin tai Matkahuollon välityksellä kotiinkuljetuksella tai valitsemallesi noutopisteelle. Voit valita kuljetustavan ja noutopisteen helposti kassalla. Tällä hetkellä emme valitettavasti toimita Ahvenanmaalle. Pyrimme aloittamaan toimitukset Ahvenanmaalle mahdollisimman pian.

Toimituskulut

Kuluttajien toimituskulut:

ToimitustapaHinta (per 20kg)Kampanjahinta
DB Schenker Noutopistepaketti2,90€Ilmainen kun ostat yli 35€!
BudBee kotiinkuljetus2,90€Ilmainen kun ostat yli 50€!
Postin toimitus postiin tai automaattiin3,90€
Postin kotiinkuljetus7,90€Ilmainen kun ostat yli 70€!
Matkahuolto Lähellä-paketti (noutopiste)4,90€
Matkahuolto Bussipaketti (noutopiste)7,90€
Matkahuolto Jako-paketti (kotiinkuljetus)7,90€Ilmainen kun ostat yli 70€!

Yritysten toimituskulut:

ToimitustapaHinta
Posti Express-paketti yrityksen ovelle7,90€ per alkava 20kg
Posti Express-rahti yrityksen ovelle39,90€ per alkava 200kg


Toimitus DB Schenkerin noutopisteeseen

Tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 35€ tilaukseen DB Schenkerin noutopisteille. Tilaus toimitetaan valitsemaasi DB Schenkerin noutopisteeseen, joita on ympäri Suomen: mm. useat R-kioskit, K-ruokakaupat, Smartmile-pakettiautomaatit ja useat paikalliset yritykset. Voit katsoa sinua lähimmän noutopisteen DB Schenkerin noutopistehausta tai verkkokaupamme kassalla valitsemalla toimitustavaksi DB Schenkerin noutopistepaketin ja syöttämällä postinumerosi. Voit seurata toimituksen etenemistä DB Schenkerin lähetysseurannasta. Kun tilauksesi on noudettavissa saat siitä tiedon tekstiviestillä. Säilytämme lähetystäsi noutopisteessä 14 vrk, Smartmilen pakettiautomaatissa 7 vrk. Lähetystä noutaessasi ota mukaan henkilöllisyystodistus tai valtakirja.

Lisätietoja DB Schenkerin noutopisteistä.

Yli 20 kg paketit lähetetään useammassa laatikossa siten, että kunkin laatikon maksimipaino on 20 kg. Kullekin laatikolle tulee erillinen seurantakoodi.

BudBee kotiintoimitus

Ilmainen toimitus yli 50€ tilauksiin. Tilauksesi toimitetaan suoraan kotiovellesi. Budbee toimittaa lähetykset arki-iltaisin klo 17-22 välisenä aikana. Syötä postinumerosi kassalla nähdäksesi, jos olet BudBeen toimitusalueella. Saat tekstiviestillä linkin seurantaan, kun pakettisi on lähetetty varastoltamme. Linkin kautta voit räätälöidä toimitustasi ja täyttää toimitukseen liittyviä lisätietoja (esim. ovikoodi, soita ovikelloa tai koputa oveen). Voit seurata pakettisi kulkua reaaliajassa lähempänä toimitusajankohtaa.

Postin toimitus postiin tai automaattiin

Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin automaatista tai Postin noutopisteeltä. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä pakettisi saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green -lähetys. Katso automaattien sijainti.

Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin, kun se itselle parhaiten sopii. Lähin Postin automaatti voi olla jopa omassa taloyhtiössäsi. Tällöin saat pakettisi oman kerrostalosi aulaan normaalin postipaketin hinnalla eli ilman lisämaksua kotiinkuljetuksesta.

Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.

Postin kotiinkuljetus

Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green -lähetyksenä. Ennen tilauksen toimittamista Posti soittaa paketin vastaanottajalle sopivimman toimitusajankohdan sopimiseksi.

Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.

Matkahuollon Lähellä -paketti (noutopiste)

Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle lähimpään (tai asiakkaan valitsemaan) Matkahuollon noutopisteeseen.

Matkahuollon paketit voit noutaa yli 1 100 noutopaikasta ympäri Suomea.

Matkahuollon Bussipaketti (noutopiste)

Tilaus toimitetaan Matkahuollon asemalle tai Matkahuollon asiamiehelle. Yhteensä yli 400 noutopistettä. Suositeltava vaihtoehto yli 30 kg painaville lähetyksille.

Kyseisen toimitustavan pakettikohtainen maksimipaino on 55 kg.Tätä painavammat tilaukset tulevat useammassa paketissa.

Matkahuollon Jako -paketti (kotiinkuljetus)

Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle perille asti koko maassa. Kuluttaja-asiakkaiden kohdalla jakeluaika sovitaan etukäteen soittamalla tai tekstiviestillä.

Kyseisen toimitustavan pakettikohtainen maksimipaino on 55 kg. Tätä painavammat tilaukset tulevat useammassa paketissa.

Posti Express -paketti yrityksesi ovelle

Tämä toimitustapa on käytössä vain rekisteröityneille yritysasiakkaille. Tilaus toimitetaan kätevästi yrityksesi ovelle Posti Express -pakettina kahden arkipäivän sisällä. Ennen klo 13:00 tehdyt tilaukset toimitetaan pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä klo 14:00 mennessä.

Yli 35 kg tilaukset lähetetään useammassa laatikossa. Yhden laatikon maksimipaino on 35 kg.

Posti Express -rahti yrityksesi ovelle

Tämä toimitustapa on käytössä vain rekisteröityneille yritysasiakkaille. Express-rahdilla saat tilattua suurikokoisia lähetyksiä yrityksesi ovelle kätevästi rullakolla tai lavalla. Lähetys toimitetaan vastaanottajalle kaupunki- ja taajama-alueilla klo 14:00 mennessä ja haja-asutusalueilla klo 16:00 mennessä. Toimitusaika on pääsääntöisesti 1-2 arkipäivää.

Tuotteet pakataan seuraaville kuljetusalustoille tilauksen koosta ja tuotteista riippuen: rullakko, teholava ja lava.

Nouto (Nouto Fiksuruoka.fi:n varastolta)

Olemme poikkeustilanteen vuoksi päättäneet poistaa noutomahdollisuuden toistaiseksi. Jo tilatut noutopaketit voidaan hakea normaalisti alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Nouda tilaus suoraan Fiksuruoka.fi:n varastolta (Warasto Finland Oy) osoitteesta Jonkankatu 4, 20360 Turku. Noutopiste on auki arkipäivisin klo 7-16. Saat erillisen ilmoituksen sähköpostiisi, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Tilaus on noudettavissa 14 vuorokautta sähköpostiin tulleen ilmoituksen jälkeen.

Nouto on ilmainen, joten tilaukseen ei tule toimituskuluja!

Noutopiste sijaitsee varastorakennuksen Ohitustien (E18) puoleisessa päässä kuvan osoittamassa paikassa. Noutopisteen ovessa on kyltti "Fiksuruoka.fi, NOUTOPISTE". Saat tilauksesi näyttämällä tilausvahvistusta varaston henkilökunnalle.

Noutopisteen tarkka sijainti osoitteessa Jonkankatu 4, 20360 Turku.

Toimituksen seuranta ja nouto

Posti, DB Schenker ja Matkahuolto lähettävät asiakkaalle sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. Fiksuruoka.fi ei voi vaikuttaa noutoilmoitusten saapumiseen, mutta paketin seurantakoodin voi tarvittaessa pyytää uudelleen asiakaspalvelun kautta. Huomioithan, että löydät seurantakoodin myös sähköpostin tilausvahvistuksesta. Asiakas voi noutaa lähetyksensä noutopisteestä myös ilman vastaanotettua noutoilmoitusta todistamalla henkilöllisyytensä ja esittämällä lähetyksen seurantakoodin.

Kun olet saanut sähköpostiisi toimitusvahvistuksen ja seurantakoodin, voit seurata paketin kulkua valitsemasi kuljetusyhtiön seurantapalvelussa: Posti seuranta, DB Schenker seuranta ja Matkahuolto seuranta.

Maksutavat

Verkkokauppamme tilaukset maksetaan Klarna Checkout -palvelun avulla. Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Täyttämällä yhteystietosi tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat maksuvaihtoehdot ovat lasku, erämaksu, verkkopankki ja luottokortti - kaikki yhtä turvallisia. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Tilauksen muokkaus ja peruutus

Jos haluat muokata tilaustasi tai peruuttaa sen, ota yhteyttä osoitteeseen [email protected] tai laita meille viestiä täältä löytyvällä keskustelu -ikkunalla. Huomioithan, että kaikki tilaukset pyritään lähettämään arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä.

Vaihto- ja palautusoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus, jos tilauksen yhteisarvo ylittää 30 euroa (sis. alv). Palautusoikeus koskee alkuperäiskuntoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Palautettavien tuotteiden pakkausten on oltava avaamattomia. Teemme aina kaikkemme, että löydämme yhdessä sinua tyydyttävän ratkaisun. Ole siis mielellään meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunalla ennen kuin palautat tuotteet meille.

Tavaran noutamatta jättäminen ei riitä tilauksen peruuttamiseen. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta kauppasummasta. Maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista.

Viallinen tai väärä tuote

Mikäli vastaanotat väärän tai viallisen tuotteen, ota yhteyttä Fiksuruoan asiakaspalveluun niin pian kuin mahdollista niin löydämme varmasti sinua tyydyttävän ratkaisun asian ratkaisemiseksi.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai sinulle on toimitettu väärä tuote, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunan avulla.

Tietosuoja

Fiksuruoka.fi pyrkii suojaamaan käyttäjän ja asiakkaan yksityisyyttä ja on sitoutunut noudattamaan tietoturvaselosteen mukaisia keinoja tiedon säilyttämiseksi ja suojaamiseksi. Tietoa käytetään vain palvelun tarjoamiseksi, sekä sen laadun takaamiseksi ja parantamiseksi. Tilatessaan asiakas myöntää Fiksu Ruoka Oy:lle oikeuden käsitellä tilaukseen liittyvää tietoa palvelun tarjoamiseksi. Täydellinen tietosuojaseloste löytyy täältä.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Kampanjat

Tuotteet

Oma tili

Tietoa meistä

Asiakaspalvelu

Yleistä

Ostoskori

Vielä 0 € ilmaiseen toimitukseen

Ilmainen toimitus saavutettu!

0 €
35,00 €

Koskee toimituksia DB Schenkerin noutopisteille.

Ostoskorisi on tyhjä