Usein kysyttyä

Mitä tarkoitatte poisto- ja loppuerillä?

Fiksu Ruoka Oy ostaa poisto- tai loppueriä ruokakaupoilta, maahantuijilta, tukkureilta tai tuottajilta. Myymme sitten tämän valikoman vaihtelevia tuotteita reilusti alennettuun hintaan verkkokaupassamme fiksuruoka.fi!

Niin sanottuja poisto- tai loppueriä syntyy esimerkiksi jos tuotteiden pakkaukset vaihtuvat, valmistusta lopetetaan tai pakkausmerkinnöissä on virheitä. Valitettavasti myös tuotteet lyhyillä tai äskettäin päättyneillä parasta-ennen päiväyksillä nähdään alalla poistettavina tuotteina.

Miten voi olla näin halpaa?

Me etsimme jatkuvasti semmoista tavaraa jota tuottajat, tukkurit tai kaupat eivät syystä tai toisesta saa ajoissa myytyä. Usein meidän toimittajat ovat helpottuneita kun saavat tavaran myytyä meille.

Mihin hintaan vertaatte?

Elintarvikealalla tuotteet päätyvät usein monen portaan kautta ruokakaupan hyllyille. Näin ollen meillä ei ole yleispätevää vertailuhintaa kaikille tuotteille. Mikäli mahdollista pyrimme aina vertaamaan hintamme toimittajamme antamaan OVH hintaan.

Voiko Parasta ennen päivämäärän saavuttaneita tuotteita syödä?

Elintarvikeliitto: Parasta ennen -päiväysmerkintä tarkoittaa, että tuotteessa on ohjeen mukaisesti säilytettynä ainakin tähän päiväykseen asti sille tyypilliset ominaisuudet kuten ulkonäkö, haju ja maku. Tuotetta voi yleensä nauttia turvallisesti vielä tämän päivämäärän jälkeen. Käyttökelpoisuuden voi todeta omin aistein eli haistamalla ja maistamalla. Myös tuotteen myyminen kaupassa tai käyttäminen tarjottavan elintarvikkeen valmistuksessa on sallittua parasta ennen -päiväyksen jälkeen. Lainsäädäntö ei vaadi ilmoittamaan myytäessä päiväyksen ylittymisestä eikä myöskään vaadi tuotteen myymistä alennuksella.

Tavalliset ruokakaupat eivät imagosyistä halua myydä Parasta-ennen päivämäärän saavuttaneita tuotteita ja suuri osuus tuotteista päätyvät lajittelematta kaatopaikalle. Fiksu Ruoka Oy on sitä mieltä että käyttökelpoista ruokaa pitää syödä - ei heittää pois.

Lue miellellään tästä mitä Elintarvikeliitto on mieltä parasta-ennen päiväyksistä. http://www.etl.fi/elintarviketeollisuus/usein-kysy...

Mikä on ero parasta-ennen ja viimeisen käyttöpäivä päiväyksien välillä?

- Parasta-ennen päiväys: Tuottajan suositus joka koskee elintarvikkeita kuten muroja, sipsejä, pastoja, säilykkeitä, jne. Katso tarkempi selitys yllä.

- Viimeinen käyttöpäivä: Viimeinen käyttöpäivä -merkintä laitetaan yleensä vain helposti pilaantuviin eläinperäisiin elintarvikkeisiin, joiden turvallisuutta tuotteesta vastaava yritys ei voi enää taata tietyn säilytysajan jälkeen. Valmistajan vastuu tuotteesta loppuu kyseiseen päivään. Merkityn päivämäärän jälkeen tuotetta ei saa enää myydä tai käyttää tarjottavan tai myytävän elintarvikkeen valmistuksessa. Kuluttaja voi itse käyttää tuotteen oman harkintansa mukaan ja omalla vastuullaan viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Tuotteen aistittava laatu saattaa olla edelleen kunnossa, jos tuote on säilytetty kylmässä tai jos tuote kuumennetaan uudelleen.

Tähän elintarvikeryhmään kuuluu mm. jauheliha, raaka kala, raaka lintu.

FiksuRuoka ei myy tuotteita jotka on merkitty viimeinen-käyttöpäivä merkinnöillä.

Saako myydä tuotteita jotka ovat saavuttaneet parasta-ennen päivämäärän?

Ilman muuta. Mikäli meillä on pienintäkään syytä epäillä tuotteen syömäkelpoisuutta testautamme ne MetropoliLabin toimesta.

Myytte koko Suomeen, miten tuotteet säilyvät kuljetuksen aikana?

Emme myy helposti pilaantuvia tai lämpökuljetuksen tarvitsevia elintarvikkeita. Näin olleen tuotteet eivät pilaannu kuljetuksen aikana.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Fiksu Ruoka Oy, y-tunnus 2765986-8. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Hyväksymällä nämä toimitusehdot, verkkokaupan asiakas todistaa tutustuneensa kaupankäynnin ehtoihin.

Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan aina verkkokaupasta osoitteesta www.fiksuruoka.fi. Ostoskoriin lisäät haluttu määrä tuotteita määrittelemällä ensin haluttu määrä nuolilla tai kirjaamalla määräkenttään haluttu määrä ja painamalla ostoskori-kuvaketta tuotteen alta. Ostoskorin sisältöä voit tarkastella klikkaamalla sivun oikeassa ylälaidassa olevaa Ostoskori-kuvaketta. Muista tarkastella ostoskorisi sisältöä ennen kuin etenet maksuvaiheeseen. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Tilauksen muokkaus ja peruutus

Jos haluat muokata tilaustasi tai peruuttaa sen, ota yhteyttä osoitteeseen info@fiksuruoka.fi tai soita asiakaspalvelunumeroomme 020 7307070. Huomioithan, että kaikki tilaukset pyritään lähettämään arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä

Vaihto- ja palautusoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus jos tilauksen yhteisarvo ylittää 30 euroa (sis. alv). Teemme aina kaikkemme että löydämme yhdessä sinua tyydyttävän ratkaisun. Ole siis mielellään meihin yhteydessä ( info@fiksuruoka.fi) sähköpostitse tai puhelimitse ennen kuin palautat tuotteet meille.

Tavaran noutamatta jättäminen ei riitä tilauksen peruuttamiseen. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta kauppasummasta. Maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista.

Viallinen tai väärä tuote

Mikäli vastaanotat väärän tai viallisen tuotteen, ota yhteyttä Fiksuruoan asiakaspalveluun (info@fiksuruoka.fi) niin pian kuin mahdollista niin löydämme varmasti sinua tyydyttävän ratkaisun asian ratkaisemiseksi.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@fiksuruoka.fi tai puhelimitse 020 7307070.

Toimitustavat

Toimitamme tuotteet Suomessa Matkahuollon välityksellä. Valittavissasi on joko nouto Matkahuollon noutopisteestä tai Matkahuollon kotiinkuljetus.

Matkahuollon Lähellä-paketti (noutopiste)

Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen.

Matkahuollon paketit voit noutaa yli 1100 noutopaikasta ympäri Suomea (mm. Siwa ja Valintatalo).

Matkahuollon Jako-paketti (kotiinkuljetus)

Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle perille asti koko maassa. Kuluttaja-asiakkaiden kohdalla jakeluaika sovitaan etukäteen soittamalla tai tekstiviestillä.

Toimituskulut

Toimitus- ja käsittelykulumme ovat 4.90€ per 15kg. Jos ostoskorisi yhteispaino on 0 - 15kg maksat siis 4.90€, mikäli ostoskorisi yhteispaino on 15 - 30kg maksat 9.80€ jne. Voit koko ajan seurata toimituskulujen suuruutta ostoskori-ikkunassa.

Toimituskulut kotiinkuljetukselle ovat 9.90 euroa per 15kg. Ilmoittamamme toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Toimitusajat

Pyrimme lähettämään kaikki tilaukset arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä. Jos tilauksen lähetys jostakin syystä viivästyy, olemme yhteydessä asiakkaaseen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Teemme kuitenkin aina parhaamme, että ehtisimme käsitellä tilauksesi mahdollisimman nopeasti. Toimitus kestää yleensä noin 1-2 arkipäivää sijainnistasi riippuen.

Toimituksen seuranta ja nouto

Matkahuolto toimittaa asiakkaalle sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. Fiksu Ruoka ei voi vaikuttaa noutoilmoitusten saapumiseen mutta paketin seurantakoodin voi tarvittaessa pyytää uudelleen sähköpostitse info@fiksuruoka.fi. Huomioithan että löydät seurantakoodin myös sähköpostin tilausvahvistuksesta. Asiakas voi noutaa lähetyksensä noutopisteestä myös ilman vastaanotettua noutoilmoitusta todistamalla henkilöllisyytensä ja esittämällä lähetyksen seurantakoodin.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan aina tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Pankit: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki

Kortit: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard, Diners Club, JCB

Paytrail tili: Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard, Diners Club, JCB

Paytrail-tili

Mitä jos verkossa ostaminen olisikin helpompaa? Paytrail säästää sinut toistuvilta toimitus- ja maksutietojen syöttämisiltä verkko-ostoksilla. Rekisteröidy ja liitä korttitietosi (debit tai credit) käyttäjätiliisi vain kerran. Jatkossa vahvistat ostoksesi tuhansissa eri verkkokaupoissa yksillä tunnuksilla. Palvelu on ilmainen. Näin se toimii:

1. Siirry verkkokaupassa maksamaan ostoksesi. Luo ilmaiset Paytrail-tunnukset maksun yhteydessä, tunnistaudu pankkitunnuksillasi ja jatka maksamaan.

2. Lisää maksukortti (debit tai credit). Kortin tallentaminen ja maksaminen on turvallista.

Tiedot tallentuvat turvallisesti Paytrailin palveluun. Voit kirjautua milloin vain käyttäjätilillesi uudestaan Paytrail.comissa ja tutustua ostohistoriaasi sekä hallinnoida käyttäjätietojasi. Jatkossa vahvistat ostoksesi yksillä tunnuksilla tuhansissa eri verkkokaupoissa!

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.