Usein kysyttyä

Voiko parasta ennen -päivämäärän ohittaneita tuotteita syödä?

Kyllä voi! Suurin osa tuotteista säilyy syömäkelpoisena vielä pitkään parasta ennen -päivän jälkeenkin. Katso tarkemmat tiedot parasta ennen -merkinnöistä täältä.

Mihin kaikkialle toimitatte?

Toimitamme verkkokauppamme tilaukset koko Suomeen (lukuun ottamatta Ahvenanmaata) käyttäen Postin, DB Schenkerin ja Matkahuollon kuljetuksia. Voit tilata tuotteet lähimmälle noutopisteelle tai jopa kotiovellesi. Toimitustapa valitaan kassalla syöttämällä ensin postinumero ja valitsemalla tämän jälkeen sopivin toimitustapa alasvetovalikosta. Ehdotamme sinulle automaattisesti lähintä noutopistettä postinumerosi perusteella. Voit myös noutaa tilauksesi suoraan varastoltamme Turusta.

Tällä hetkellä emme valitettavasti toimita Ahvenanmaalle. Pyrimme aloittamaan toimitukset Ahvenanmaalle mahdollisimman pian.

Mitä tarkoittaa DB Schenkerin noutopistepaketti?

DB Schenker on kuljetusyritys, joka toimittaa paketit ympäri Suomen noutopisteille, jotka sijaitsevat esimerkiksi useimmissa R-kioskeissa ja K-kaupoissa. Saatuasi saapumisilmoituksen tekstiviestitse, voit käydä noutamassa pakettisi noutopisteeltä sinulle sopivana ajankohtana.

Syöttämällä postinumeron ja valitsemalla kassalla alasvetovalikosta ”DB Schenker Noutopistepaketti”, ehdotamme sinulle automaattisesti lähintä noutopistettä. Noutopisteiden sijainnin voit tarkistaa myös DB Schenkerin oman noutopistehaku-sivun kautta tästä.  

Miten voin seurata pakettini kulkua?

Pakettisi kulkua voit seurata kätevästi seurantakoodilla valitsemasi kuljetusyhtiön omalla seurantapalvelusivulla. Lisäohjeita tilauksen seurantaan ja seurantakoodin löytämiseen löydät tältä sivulta.

En ole saanut saapumisilmoitusta, vaikka olen tilannut jo monta päivää sitten?

Välillä paketit eksyvät reitiltä kuljetusyritysten käsittelyssä tai ne on unohdettu kirjata sisään noutopisteellä, jonka vuoksi saapumisilmoitusta ei kuulu. Voi myös olla, että tilausvaiheessa yhteystietoihin on vahingossa syötetty väärä puhelinnumero ja tästä syystä myös saapumisilmoitus on lähtenyt väärään numeroon.

Mikäli epäilet pakettisi toimituksen viivästyneen, kannattaa ensin tarkistaa paketin sijainti seurantakoodilla Postin, DB Schenkerin tai Matkahuollon lähetysseurannasta. Löydät tilauksesi seurantakoodin sähköpostiin saamastasi lähetysvahvistuksesta, jonka otsikko on ”Tilauksesi on lähetetty (#tilausnumerosi)”.

Jos paketti näyttää viipyneen monta päivää terminaalissa, on hyvin mahdollista, että se on jo saapunut noutopisteelle, mutta se on unohdettu kirjata sisään ja et ole siksi saanut saapumisilmoitusta. Voit koska tahansa käydä noutopisteellä kysymässä pakettia seurantakoodillasi tai soittaa noutopisteelle kysyäksesi paketistasi. Saat noudettua paketin myös pelkästään seurantakoodillasi ja henkilöllisyystodistuksellasi eli virallista saapumisilmoitusta et välttämättä tarvitse pakettisi noutamiseen. Tämä on usein nopein tapa saada paketti itsellesi. Voit myös olla suoraan kuljetusyhtiön asiakaspalveluun yhteydessä, jolloin he selvittävät pakettisi sijainnin. 

Mistä saatte myynnissä olevat tuotteet?

Ostamme myynnissä olevat tuotteet pääosin suomalaisilta valmistajilta, maahantuojilta ja tukkuketjuilta, joille on syntynyt poisto- ja jäännöseriä, jotka olisivat muuten vaarassa joutua hävitetyiksi. Toiminnallamme pyrimme auttamaan toimittajiamme vähentämään Suomen ruokahävikin määrää ja tarjoamaan samalla tuotteet edullisella hinnalla asiakkaillemme.

Mitä tarkoitatte poisto- ja loppuerillä?

Ostamme verkkokaupassa myymämme tuotteet pääosin poisto- ja jäännöserinä suomalaisilta maahantuojilta, tukkureilta tai tuottajilta. Ostamamme tuotteet ovat usein vaarassa joutua muutoin hävikiksi. Haluamme toiminnallamme mahdollistaa, että myös nämä tuote-erät saataisiin hyötykäyttöön hävikin sijaan, joten tuomme tuotteet myyntiin kaikkien saataville verkkokaupassamme reilusti alennettuun hintaan.

Niin sanottuja poisto- tai jäännöseriä syntyy esimerkiksi silloin, kun tuotteen pakkaus on vaihtumassa, tuotetta myydään kausituotteena, tuotteen valmistus lopetetaan, tuotetta on varastossa liikaa tai jos pakkausmerkintöihin on eksynyt virheitä. Myös tuotteet lähestyvillä tai äskettäin ohitetuilla parasta ennen -päiväyksillä nähdään elintarviketeollisuusalalla tuotteina, jotka ovat vaarassa joutua hävikiksi.

Miten tuotteidenne hinnat voivat olla näin halpoja?

Etsimme ja ostamme jatkuvasti tuotteita, jotka syystä tai toisesta aiheuttavat ongelmia toimittajillemme ja ovat täten vaarassa päätyä hävikiksi. Syy voi olla esimerkiksi lähenevä parasta ennen -päiväys tai ylivarasto. Yhdessä toimittajiemme kanssa työskentelemme saadaksemme myös nämä poisto- ja jäännöserät kuluttajien käyttöön. Ostamalla isoja eriä kerralla, pidämme hinnat matalina ja varmistamme, että myymämme tuotteet päätyvät hävikin sijaan käyttöön.

Mihin hintaan vertaatte tuotteidenne hintoja?

Vertaamme tuotteidemme hintoja päivittäistavarakaupan normaaliin hintatasoon. Huomioithan, että normaaliin hintatasoon eivät lukeudu muiden päivittäistavarakauppojen kampanja-alennukset, poistomyynnit tai erätarjoukset. Jos normaalia hintatasoa ei ole saatavilla, vertaamme valmistajan ilmoittamaan ovh-hintaan.

Myytte koko Suomeen, miten tuotteet säilyvät kuljetuksen aikana?

Kaikki myymämme tuotteet säilyvät avaamattomana huoneenlämmössä, joten erillistä kylmä- tai lämpökuljetusta ei tarvita.

Miten myymänne ruokakermat säilyvät huoneenlämmössä? 

Saamme tästä aiheesta usein kysymyksiä, sillä yleensä ruokakermat löytyvät kaupan kylmähyllystä ja paketissa lukee, että säilytystä suositellaan alle +8 asteessa. Meillä myynnissä olevat Flora-kermat ovat lämpökäsiteltyjä (samaan tapaan kuin UHT-maito), joten ne säilyvät huoletta avaamattomana myös huoneenlämmössä.

Valmistaja on tutkinut tämän tuotteen säilyvyyden ja takaa, että sitä on turvallista käyttää myös huoneenlämmössä säilytettynä. Kirjallista valmistajan todistusta kermojen säilyvyydestä on mahdollista tiedustella asiakaspalvelumme kautta

Kampanjat

Tuotteet

Oma tili

Tietoa meistä

Asiakaspalvelu

Yleistä

Ostoskori

Vielä 0 € ilmaiseen toimitukseen

Ilmainen toimitus saavutettu!

0 €
35,00 €

Koskee toimituksia DB Schenkerin noutopisteille.

Ostoskorisi on tyhjä