Usein kysytyt kysymykset

Moi, onko sinulla kysyttävää? Etsitään sinulle vastaus!
Löydät täältä vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin.

Voit selata vastauksia kategorian mukaan:

Tuotteet ja hinnat

Mistä saatte myynnissä olevat tuotteet?

Ostamme tuotteet pääosin suomalaisilta valmistajilta, maahantuojilta ja tukkuketjuilta, joille on syntynyt poisto- ja jäännöseriä, jotka olisivat muuten vaarassa joutua hävitetyiksi.

Fiksuruoka.fi -palvelun kautta pyrimme auttamaan toimittajiamme vähentämään Suomen ruokahävikin määrää ja samalla voimme tarjota hyviä tuotteita asiakkaillemme edullisella hinnalla.

Mitä tarkoitatte tuotteiden poisto- ja jäännöserillä?

Poisto- tai jäännöseriä syntyy esimerkiksi silloin, kun tuotteen pakkaus on vaihtumassa, tuotetta myydään vain tiettynä aikana vuodesta (esim. joulumakeiset), tuotteen valmistus lopetetaan, tuotetta on liikaa varastossa tai pakkausmerkintöihin on eksynyt virheitä. Myös tuotteet lähestyvillä tai äskettäin ohitetuilla parasta ennen -päiväyksillä nähdään elintarviketeollisuusalalla tuotteina, jotka ovat vaarassa joutua hävikiksi.

Ostamme meillä myytävät poisto- ja jäännöserät pääosin suomalaisilta valmistajilta, maahantuojilta ja tukkuketjuilta. Haluamme Fiksuruoka.fi -palvelun kautta mahdollistaa, että myös nämä tuote-erät tulisivat syödyiksi hävikiksi joutumisen sijaan. Tästä syystä tuotteet myydään meillä aina reilusti alennetuin hinnoin.

Toimitatte kaikkialle Suomeen, miten tuotteet säilyvät kuljetuksen aikana?

Kaikki verkkokaupassamme myytävät tuotteet säilyvät avaamattomana huoneenlämmössä, joten erillistä kylmä- tai lämpökuljetusta ei tarvita. Poikkeuksena tästä valikoimassamme ajoittain saatavilla olevat jäätelöt, joita voi lisätä vain tilauksille, jotka noudetaan suoraan varastoltamme.

Voiko parasta ennen -päivämäärän ohittaneita tuotteita syödä?

Kyllä voi! Suurin osa parasta ennen -merkityistä tuotteista säilyy syömäkelpoisena vielä pitkään tuotteessa olevan päiväyksen jälkeenkin. Parasta ennen -päiväysmerkintä tarkoittaa, että tuotteessa on ohjeen mukaisesti säilytettynä ainakin tähän päiväykseen asti sille tyypilliset ominaisuudet kuten ulkonäkö, haju ja maku.

Tuotetta voi yleensä nauttia turvallisesti vielä tämän päivämäärän jälkeen! Käyttökelpoisuuden voi todeta omin aistein eli haistamalla ja maistamalla.

Myös tuotteen myyminen kaupassa tai käyttäminen tarjottavan elintarvikkeen valmistuksessa on sallittua parasta ennen -päiväyksen jälkeen. Lue lisää parasta -ennen merkinnästä.

Mitä eroa on parasta ennen -päiväyksellä ja viimeisellä käyttöpäivällä?

Parasta ennen -päiväys on valmistajan ilmoittama suositus, joka löytyy huoneenlämpötilassa myytävistä tuotteista, mutta myös esimerkiksi maidoista ja maitotuotteista. Tuotetta voi yleensä nauttia turvallisesti vielä tämän päivämäärän jälkeen. Käyttökelpoisuuden voi todeta omin aistein eli haistamalla ja maistamalla. Myös tuotteen myyminen kaupassa tai käyttäminen tarjottavan elintarvikkeen valmistuksessa on sallittua parasta ennen -päiväyksen jälkeen

Viimeinen käyttöpäivä -merkintä laitetaan yleensä vain helposti pilaantuviin eläinperäisiin elintarvikkeisiin, joiden turvallisuutta valmistaja ei voi enää taata tietyn säilytysajan jälkeen. Valmistajan vastuu tuotteesta loppuu kyseiseen päivään. Merkityn päivämäärän jälkeen tuotetta ei saa enää myydä tai käyttää tarjottavan tai myytävän elintarvikkeen valmistuksessa. Kuluttaja voi itse käyttää tuotteen oman harkintansa mukaan ja omalla vastuullaan viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Tuotteen aistittava laatu saattaa olla edelleen kunnossa, jos tuote on säilytetty kylmässä tai jos tuote kuumennetaan uudelleen.Viimeisellä käyttöpäivällä merkkittäviin elintarvikkeisiin kuuluu esimerkiksi jauheliha, raaka kala ja raaka kana.

Fiksuruoka.fi ei myy tuotteita, jotka on merkitty viimeinen käyttöpäivä -merkinnöillä.

Miten tuotteidenne hinnat voivat olla näin halpoja?

Myymme pääosin poisto- ja jäännöseriä, jotka ovat vaarassa joutua muutoin hävikiksi. Meidän mielestämme syömäkelpoisen ruoan ei pitäisi joutua roskiin, joten työskentelemme yhdessä toimittajiemme kanssa saadaksemme nämä poisto- ja jäännöserät reiluin alennuksin kuluttajien saataville.

Ostamalla isoja eriä kerralla, pidämme hinnat matalina ja varmistamme, että myymämme tuotteet päätyvät hävikin sijaan käyttöön.

Tuotteet voivat olla hävikkiuhan alla esimerkiksi lähestyvän parasta ennen -päiväyksen, muuttuneen pakkauksen tai liikatuotannon vuoksi.

Mihin hintaan vertaatte tuotteidenne tarjoushintoja?

Vertaamme tuotteidemme hintoja isojen päivittäistavarakauppojen normaaliin hintatasoon. Normaaliin hintatasoon eivät kuitenkaan lukeudu päivittäistavarakauppojen erilaiset kampanja-alennukset, poistomyynnit tai erätarjoukset. Jos tuotteen normaalia hintatasoa ei ole saatavilla, vertaamme valmistajan ilmoittamaan ovh-hintaan.

Valikoimassanne on tuotteita, joissa alennusprosentti on vähemmän kuin lupaamanne -20%, miksi?

Verkkokaupastamme löytyy muutama tuote, joissa alennusprosentti on alle 20%. Nämä tuotteet ovat käyttötavaroita, joissa riskinä ei ole pilaantuminen samalla tavalla kuin elintarvikkeissa.

Olemme halunneet tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden tilata kauttamme esimerkiksi wc-paperia, vaikka emme pystykään aivan yhtä suurta alennusta näistä tarjoamaan. Näiden tuotteiden avulla joidenkin asiakkaiden on helpompi saada minimitilausraja täyteen ja yhä useammalla on täten mahdollisuus osallistua myös hävikin vähentämiseen muiden tilauksella tulevien tuotteiden kautta. Pienemmätkin alennusprosentit ovat joka tapauksessa selkeästi näkyvillä verkkokaupassa.

Miksi aikaisemmin katsomani tuotteen hinta on muuttunut?

Tuotteiden hinnat voivat verkkokaupassamme vaihdella, jos tuote on esimerkiksi juuri siirtynyt erikoistarjoukseen tai erikoistarjous on päättynyt, jolloin tuotteen hinta on palautunut takaisin ns. normaalille tasolle. Tuotteiden hinnoitteluun voi vaikuttaa myös esimerkiksi se, että tuotteesta on saatu toimittajalta kokonaan uusi erä eri hinnalla ja tämä voi siten vaikuttaa myös meidän hinnoitteluun.

Tilauksen tekeminen

Miten teen tilauksen?

Tuotteet tilataan aina verkkokaupasta osoitteesta www.fiksuruoka.fi. Ostoskoriin saat lisättyä halutun määrän tuotteita määrittämällä ensin halutun määrän nuolilla tai kirjaamalla määräkenttään halutun määrän ja painamalla ostoskori-kuvaketta tuotteen alta. Ostoskorin sisältöä voit tarkastella klikkaamalla sivun oikeassa ylälaidassa olevaa Siirry kassalle -kuvaketta. Muista tarkastaa ostoskorisi sisältö ennen kuin etenet maksuvaiheeseen. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Löydät tarkemmat ohjeet tilauksen tekoon tästä.

Onko teillä jokin minimitilausraja?

Minimitilauksemme on 20 euroa (tuotteiden arvo). Valitettavasti emme pysty toimittamaan alle 20 euron tuoteostoksia varastointi- ja kuljetuskustannuksista johtuen.

Mihin kaikkialle toimitatte tilaukset?

Toimitamme verkkokauppamme tilaukset kaikkialle Suomeen (Ahvenanmaata lukuunottamatta). Toimitamme paketit perille käyttäen Postin, DB Schenkerin ja Matkahuollon kuljetuksia. Voit tilata tuotteet lähimmälle noutopisteelle tai jopa kotiovellesi!

Kuinka pitkä toimitusaika tilauksilla on?

Toimitus kestää yleensä noin 1-3 arkipäivää sijainnistasi riippuen.

Runsaasti lisääntyneiden tilausmäärien takia varastomme on valitettavasti juuri nyt ruuhkautunut. Tällä hetkellä toimitusaikamme on n. 4-5 arkipäivää. Normaaliolosuhteissa toimitusaikamme on 1-3 arkipäivää ja tällä hetkellä toimitusaikamme paranee kovaa vauhtia.

Pyrimme lähettämään kaikki tilaukset arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä. Jos tilauksen lähetys jostakin syystä viivästyy, olemme yhteydessä asiakkaaseen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Teemme kuitenkin aina parhaamme, että ehtisimme käsitellä tilauksesi mahdollisimman nopeasti.

Mitä toimitustapoja teillä on?

Sopivan toimitustavan voit valita näistä vaihtoehdoista:

  • DB Schenker Noutopistepaketti (noutopisteinä useimmat K-marketit sekä R-kioskit) alk. 0€
  • Posti (toimitus postiin tai postin automaattiin) alk. 3,90€
  • Kotiinkuljetus (Posti tai Matkahuolto) alk. 7,90€
  • Matkahuollon Lähellä- tai Bussipaketti (noutopisteinä useimmat R-kioskit, K-marketit ja Matkahuollon toimipisteet) alk. 4,90€
  • Nouto veloituksetta suoraan Turun varastolta 0,00€

Paljonko toimitukset maksavat?

Toimituskulujen hinta riippuu tilauksen kokonaispainosta. Alkaen hinnat toimituksille ovat:

  • DB Schenker Noutopistepaketti alk. 0€ yli 35€ tilauksiin (alle 35€ tilaukseen 2,90€)
  • Posti alk. 3,90€
  • Kotiinkuljetus alk. 7,90€
  • Matkahuollon Lähellä- tai Bussipaketti alk. 7,90€
  • Nouto veloituksetta suoraan Turun varastolta 0,00€

Tarkemmat toimituskulut painon mukaan löydät toimitusehdoista.

Miksi en löydä lähelläni olevaa noutopistettä valikosta?

Voi olla mahdollista, ettei tuo lähelläsi oleva noutopaikka ei toimi noutopisteenä tällä hetkellä, esimerkiksi remontin takia. Voi olla myös mahdollista, että noutopisteellä ei ole enään pakettipalveluita.

Löydät kaikki toiminnassa olevat DB Schenkerin noutopisteet tästä.
Postin noutopisteet ja pakettiautomaatit löydät tästä.
Matkahuollon palvelupisteet löydät tästä.

Voinko saada pakettini taloyhtiöni Smartpost-automaattiin?

Valitettavasti tilaaminen yksityisessä käytössä olevaan postin automaattiin ei ole vielä mahdollista.

Mitä tarkoittaa DB Schenkerin noutopistepaketti?

DB Schenker on kuljetusyritys, joka toimittaa paketteja ympäri Suomen noutopisteille, jotka sijaitsevat usein esimerkiksi R-kioskeissa ja K-kaupoissa. Kun pakettisi on perillä DB Schenkerin noutopisteellä, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä. Tämän jälkeen voit käydä noutamassa pakettisi noutopisteeltä sinulle sopivana ajankohtana. Paketin saat noudettua saapumisilmoituksella/seurantakoodilla ja henkilöllisyystodistuksellasi. Pakettia säilytetään noutopisteellä 14 vuorokautta (Smartmilen pakettiautomaatissa 7 vuorokautta).

Tämän toimitustavan pääset valitsemaan kassasivulla syöttämällä ensin postinumerosi ja valitsemalla alasvetovalikosta ”DB Schenker Noutopistepaketti.” Ehdotamme sinulle automaattisesti postinumeroalueen lähellä sijaitsevia noutopisteitä.

Voinko noutaa itse tilauksen varastoltanne?

Olemme poikkeustilanteen vuoksi päättäneet poistaa noutomahdollisuuden uusilta tilauksilta toistaiseksi. Jo tilatut noutopaketit voidaan hakea normaalisti alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Voit noutaa tilauksesi myös suoraan Turun varastoltamme (Warasto Finland Oy) osoitteesta Jonkankatu 4, 20360 Turku. Noutopiste sijaitsee varastorakennuksen Ohitustien (E18) puoleisessa päässä kuvan osoittamassa paikassa. Noutopisteen ovessa on kyltti "Fiksuruoka.fi, NOUTOPISTE".

Google Map of Jonkankatu 4, 20360 Turku

Noutopiste on auki arkipäivisin klo 7-16. Saat erillisen ilmoituksen sähköpostiisi kun tilaus on valmis noudettavaksi. Saat tilauksesi näyttämällä tilausvahvistusta varaston henkilökunnalle. Tilaus on noudettavissa 14 vuorokautta sähköpostiin tulleen ilmoituksen jälkeen.

Nouto on ilmainen, joten tilaukseen ei tule toimituskuluja!

Tehdyt tilaukset

Miksi en ole saanut tilauksestani tilausvahvistusta?

Oletko vielä tarkistanut, löytyisikö tilausvahvistusta Tarjoukset/Promotions -nimisen kansion alta tai roskapostista? Välillä sähköpostit joutuvat jostain syystä sinne, vaikkei kyseessä olekaan tarjous, vaan tilausvahvistus. Viestin pitäisi löytyä nimellä "Olemme vastaanottaneet tilauksesi (#tilausnumerosi).

Joskus tilausvaiheessa yhteystietoihin on myös vahingossa syötetty väärä sähköpostiosoite, jolloin tilausvahvistus on lähtenyt väärään sähköpostiin. Mikäli tilausvahvistusta ei löydy, ota meihin yhteyttä, niin lähetämme sen sinulle uudestaan!

Haluan muokata tekemääni tilausta, miten teen sen?

Uusien tuotteiden lisääminen tilaukselle ei ole enää mahdollista oston vahvistamisen jälkeen, sillä asiakkaidemme turvaksi maksuoperaattorimme Klarna ei anna lisätä uusia kuluja tilaukselle sen jälkeen, kun tilaus on tullut meille käsiteltäväksi.

Mikäli sinulla on muuta kysyttävää tekemääsi tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä osoitteeseen [email protected] tai laita meille viestiä täältä löytyvällä keskustelu -ikkunalla. Huomioithan, että kaikki tilaukset pyritään lähettämään arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä.

Haluan peruuttaa tekemäni tilauksen, miten teen sen?

Jos haluat peruuttaa tilauksen, ota yhteyttä mahdollisimman pian osoitteeseen [email protected] tai laita meille viestiä täältä löytyvällä keskustelu -ikkunalla. Huomioithan, että kaikki tilaukset pyritään lähettämään arkisin vuorokauden kuluessa tilauksen tekemisestä.

Tein juuri tilauksen, miksei se näy omalla tililläni?

Tilauksesi tulee näkyviin omille sivuillesi, mikäli olit sisäänkirjautuneena tilausta tehdessäsi.

Kanta-asiakaspisteesi kirjautuvat tilauksestasi kuitenkin sinulle, vaikka tilaushetkellä olisit unohtanut kirjautua sivuillamme, mikäli olet tehnyt tilauksen samalla sähköpostiosoitteella, jolla kirjaudut sivuillamme sisään.

Toimitukset

Miten voin seurata pakettini kulkua?

Pakettisi kulkua voit seurata kätevästi seurantakoodilla, jonka lähetämme sinulle toimitusvahvistuksessa. Tarkat ohjeet tilauksen seurantaan löydät täältä.

Miksi en ole saanut saapumisilmoitusta, vaikka olen tilannut jo monta päivää sitten?

Mikäli epäilet pakettisi toimituksen viivästyneen, kannattaa ensin tarkistaa paketin sijainti seurantakoodilla Postin, DB Schenkerin tai Matkahuollon lähetysseurannasta. Tarkat ohjeet tilauksen seurantaan löydät täältä.

Joskus tilausvaiheessa yhteystietoihin on vahingossa syötetty väärä puhelinnumero, jolloin saapumisilmoitus on lähtenyt väärän numeroon. Välillä paketit myös eksyvät reitiltä kuljetusyritysten käsittelyssä tai jäävät vahingossa kirjaamatta sisään noutopisteellä, jonka vuoksi saapumisilmoitus jää tulematta. Muistathan, että myös viikonloppu voi viivästyttää kuljetusta, sillä paketit etenevät reiteillään vain arkipäivinä.

Jos pakettisi näkyy seurannassa saapuneen jo noutopisteelle (tekstinä usein “Vastaanotettu noutopisteellä”, voit noutaa sen paketin seurantakoodilla ja henkilöllisyystodistuksellasi, vaikka et olisi saanut saapumisilmoitusviestiä paketistasi! Pakettisi seurantakoodin lähetämme sinulle toimitusvahvistuksessa.

Pakettini näyttää olleen monta päivää terminaalissa, miksei tilaukseni etene?

Usein DB Schenkerin seurannassa ei näy muita tapahtumia "Saapunut terminaaliin" -vaiheen jälkeen, kunnes paketti on kirjattu noutopisteellä vastaanotetuksi. Pakettisi on siis liikkeellä! Jos pakettisi kuittaamisesta terminaaliin on kulunut muutamia päiviä, on hyvin myös mahdollista, että se on jo saapunut noutopisteelle ja vain unohdettu kirjata sisään tai paketin sisäänkirjaamisessa on sattunut jokin virhe.

Voit koska tahansa käydä noutopisteellä kysymässä pakettia seurantakoodillasi tai soittaa noutopisteelle kysyäksesi paketistasi. Paketin noutamiseen et tarvitse virallista saapumisilmoitusta, vaan voit noutaa paketin myös pelkästään seurantakoodilla ja henkilöllisyystodistuksellasi. Pakettisi seurantakoodin lähetämme sinulle toimitusvahvistuksessa.

Tämä on usein nopein tapa saada paketti itsellesi. Voit olla yhteydessä myös suoraan kuljetusyhtiön asiakaspalveluun, jolloin he selvittävät pakettisi sijainnin. Valitsemasi kuljetusyhtiö löytyy myös toimitusvahvistuksesta.

Mikäli sinulla on ongelmia tai kysyttävää paketin matkasta, voit myös laittaa meille viestiä!

Miksei pakettini saapunut valitsemaani noutopisteeseen?

Paketin noutopiste on voinut muuttua matkalla. Tämän voi aiheuttaa esimerkiksi se, että pakettiautomaatti on ollut täynnä tai paketti on ollut liian iso automaattiin. Myös alkuperäisellä noutopisteellä on voinut olla jokin este pakettien vastaanottamiseen, kuten remontti.

Muuttuneen noutopisteen selvittämiseen saat parhaan avun suoraan kuljetusyhtiön asiakaspalvelusta, jolloin he selvittävät pakettisi uuden noutopaikan. Valitsemasi kuljetusyhtiö löydät toimitusvahvistuksesta ja kuljetusyhtiöiden asiakaspalveluiden yhteystiedot alta.

DB Schenker asiakaspalvelu: 010520 06, [email protected]
Posti asiakaspalvelu: 0600 94320, Postin chatin löydät täältä.
Matkahuolto asiakaspalvelu: 0600 11300

Voiko toinen henkilö noutaa pakettini puolestani?

Kyllä voi, mutta pakettia noudettaessa henkilöllä täytyy olla mukana laatimasi valtakirja sekä oma henkilöllisyystodistus.

DB Schenkerin valtakirjan voit ladata tästä.
Postin valtakirjan löydät tästä.
Matkahuollon valtakirjan löydät tästä.

Pakettini oli hajonnut kuljetuksen aikana, mitä teen?

Valitettavasti paketit voivat joutua melko kovaan kohteluun kuljetusyhtiöiden matkassa. Mikäli vastaanotat hajonneen paketin tai et ole saanut pakettiasi lainkaan, sillä se on hajonnut matkalla, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunan avulla, niin löydämme varmasti sinua tyydyttävän ratkaisun asiaan!

Maksaminen

Miten tilaukset maksetaan?

Fiksuruoka-tilauksesi maksu tapahtuu aina turvallisesti yhteistyökumppanimme Klarnan Checkout -palvelun kautta. Maksutapa valitaan kassalla ennen tilauksen vahvistamista.

Mitä maksutapoja minulla on käytössä?

Sopivan maksutavan voit valita näistä vaihtoehdoista:

  • Klarna-lasku sähköpostiin: 14 päivää maksuaikaa ilman lisäkuluja
  • Verkkopankkimaksu (useimmat verkkopankit) tilauksen yhteydessä
  • Pankki- tai luottokorttimaksu tilauksen yhteydessä

Klarna-laskun saat sähköpostiisi parin arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä.

Miksi käyttämääni pankkia ei löydy verkkopankki vaihtoehdoista?

Valitettavasti Klarna ei tarjoa vielä kaikkia aivan pankkeja maksuvaihtoehdoiksi. Emme tämän vuoksi pysty suoraan vaikuttamaan meillä käytössä oleviin verkkopankkeihin. Toivottavasti puuttuva verkkopankki saataisiin pian lisättyä, jotta voisimme tarjota kaikille asiakkaillemme mahdollisuuden maksaa ostoksensa sopivimmalla maksutavalla.

Voit tehdä tilauksen myös ilman lisäkuluja valitsemalla Klarna-laskun. Saat silloin laskun sähköpostiisi heti kun olemme toimittaneet pakettisi varastoltamme ja sinulla on sen jälkeen 14 päivää aikaa laskun maksamiseen, eikä tästä koidu sinulle lisäkuluja. Laskun voit maksaa missä tahansa verkkopankissa.

Maksoin tilaukseni verkkopankissa, miksi tilausvahvistuksellani lukee Klarna Checkout?

Käytössämme on Klarna Checkout -palvelu, jonka kautta tapahtuvat myös verkkopankkimaksut. Tämän takia näkyviin tulee tuo Klarna Checkout, vaikka maksusi on kuitenkin tapahtunut verkkopankkimaksuna.

Miksi en ole saanut tilauksestani laskua?

Lasku lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen Klarnan kautta parin päivän sisällä tilauksesta. Kannattaa myös tarkistaa, jos sähköpostiohjelma on siirtänyt laskun roskapostikansioon. Sähköpostilaskun lähettäjänä on "Klarna."

Joskus tilausvaiheessa yhteystietoihin on vahingossa syötetty väärä sähköpostiosoite, jolloin myös tilausvahvistus on lähtenyt väärän sähköpostiin.

Saat tässä tilanteessa parhaan avun maksamiseen liittyen suoraan Klarnan asiakaspalvelusta:

https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
sähköposti: [email protected]
puhelinnumero: 0942599771

Tilaukseni maksun kanssa tapahtunut jotakin poikkeavaa tai minulla on maksun kanssa ongelma, mitä teen?

Valitettavasti emme voi tietosuojalain johdosta käsitellä tai kommentoida asiakkaiden laskujen maksuihin liittyviä asioita asiakkaan puolesta Klarnan kanssa.

Saat näissä tilanteessa parhaan avun suoraan Klarnan asiakaspalvelusta: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
sähköposti: [email protected]
puhelinnumero: 0942599771

Alennuskoodit & lahjakortit

Miten voin käyttää alennuskoodini?

Alennuskoodi lisätään kassalla toimitustavan valinnan jälkeen sille erikseen varattuun kohtaan:

Muista vielä alennuskoodin lisäämisen jälkeen klikata ”Tallenna”.

Miksi saamani alennuskoodi ei toimi?

Kannattaa vielä tarkistaa ehdot alennuskoodin käyttöön viestistä, jonka olet koodin yhteydessä saanut. Tavallisia syitä sille, minkä vuoksi alennus aktivoidu, on ettei tilauksen loppusumma ylitä alennuskoodille asetettua ostosrajaa tai alennuskoodi koskee vain tiettyä toimitustapaa.

Jos et saa alennuskoodia ehtojen tarkistamisesta huolimatta lisättyä tilaukselle, niin otathan meihin yhteyttä sähköpostitse ([email protected]) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunan avulla.

Voinko käyttää tilauksellani useamman alennuskoodin tai alennuskoodin ja lahjakortin?

Tällä hetkellä tilaukselle on mahdollista syöttää vain yksi alennuskoodi tai lahjakortti kerralla.

Mistä voin saada alennuskoodeja?

Oletko jo uutiskirjeemme tilaaja? Tilaamalla uutiskirjeemme saat ensimmäisenä tiedon uusista kampanjoista ja alennuksista. Jotkut alennuskoodeistamme saavat erityisesti vain uutiskirjeen tilaajamme! Voit tilata uutiskirjeen täältä: https://www.fiksuruoka.fi/page/31/tilaa-uutiskirje 

Mistä voin ostaa lahjakortteja?

Tällä hetkellä lahjakortteja verkkokauppaamme voi ostaa yhteistyökumppanimme GoGiftin kautta.  Lahjakortin pääset ostamaan tästä linkistä:
https://www.fiksuruoka.fi/category/74/lahjakortit

Lahjakortin voi tilata postitse, sähköpostitse tai tekstiviestiillä. Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta ja sen sisältämä koodi syötetään verkkokauppamme kassalla tilauksen yhteydessä. Lahjakortin arvon voi käyttää myös useassa osassa.

Miten voin käyttää saamani lahjakortin?

Lahjakortti syötetään kassalla toimitustavan valinnan jälkeen samaan kenttään, kuin alennuskoodi:

Muista vielä lahjakortin lisäämisen jälkeen klikata vielä ”Tallenna”.

Voinko käyttää tilauksellani useamman lahjakortin?

Tällä hetkellä tilaukselle on mahdollista syöttää vain yksi lahjakorttikoodi kerralla. Voimme kuitenkin yhdistää lahjakorttiesi arvot samalle koodille halutessasi. Olethan tästä meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunan avulla.

Miten voin käyttää GoGift Superlahjakortin fiksuruoka.fi-tilaukseen?

Superlahjakorttia ei valitettavasti ei voi käyttää sellaisenaan meidän verkkokaupassamme. Sinun tulee lunastaa SuperLahjakortti GoGiftin kautta, jossa se muutetaan Fiksuruoan verkkokauppaan sopivaksi alennuskoodiksi.

Löydät ohjeet superlahjakortin käyttöön täältä: https://www.gogift.com/fi-FI/content/help/redeem

Tai voit olla yhteydessä suoraan GoGiftin asiakaspalveluun: soittamalla numeroon 020 752 8020 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: [email protected]

Kanta-asiakkkuus

Mikä on Fiksuruoka.fi:n kanta-asiakasohjelma?

Kanta-asiakasohjelmalla haluamme kertoa, kuinka paljon arvostamme, että olet mukana vähentämässä Suomen ruokahävikkiä! Kanta-asiakkaana voit ansaita pisteitä kanta-asiakastilillesi monella tapaa, kuten suosittelemalla palveluamme ystävälle, vierailemalla verkkokaupassamme, tekemällä Fiksuruoka-tilauksen tai tykkäämällä meistä Facebookissa. Pisteillä voit puolestaan lunastaa käyttöösi erilaisia alennuksia. Voit tarkistaa kaikki tavat pisteiden kerryttämiseen klikkaamalla Omalla tililläsi Ansaitse pisteitä -linkkiä sivuvalikossa.

Miten voin liittyä kanta-asiakasohjelmaan?

Kuka tahansa voi liittyä kanta-asiakkaaksi luomalla oman asiakastilin Fiksuruoka.fi -verkkokauppaan. Asiakastilin pääset tekemään sähköpostiosoitteellasi klikkamaalla sivuston oikeasta ylälaidasta "luo tunnus".

Kanta-asiakaspisteiden saaminen edellyttää tunnuksen luomista, jotta osaamme lisätä pisteet oikealle henkilölle.

Miten voin kerätä kanta-asiakaspisteitä?

Voit kerryttää pisteitä monella tapaa, kuten vierailemalla verkkokaupassamme, tekemällä Fiksuruoka-tilauksen, suosittelemalla palveluamme ystävälle, seuraamalla meitä Instagramissa tai tykkäämällä meistä Facebookissa. Palkitsemme sinut pisteillä myös syntymäpäivänäsi, jos olet lisännyt syntymäpäiväsi kanta-asiakastietoihisi. Voit tarkistaa pistetilanteesi ja tavat pisteiden kerryttämiseen Omalla tililläsi klikkaamalla “Kanta-asiakastilin tiedot”.

Kanta-asiakas tililläni on pisteitä, mitä voin tehdä niillä?

Kanta-asiakaspisteillä voit lunastaa käyttöösi erilaisia alennuksia, joita voit käyttää Fiksuruoka.fi verkkokaupassa. Pääset helposti tarkastelemaan pistetilannettasi ja pisteillä saatavia etuja Omalla tililläsi klikkamalla Lunasta etuja-linkkiä sivuvalikossa.

Mikäli olet kerännyt tarpeeksi pisteitä, voit lunastaa haluamasi palkinnon käyttöösi klikkaamaalla haluamasi alennuskoodin kohdalta ”Lunasta palkinto”, jolloin saat käyttöösi alennuskoodin, jonka voit lisätä seuraavalle tilauksellesi!

En ollut kirjautunut sisään kun tein tilauksen, voinko silti saada kanta-asiakaspisteet?

Tällä hetkellä kanta-asiakaspisteet kirjautuvat tilauksestasi sinulle, mikäli olet tehnyt tilauksen samalla sähköpostiosoitteella, jolla kirjaudut sivuillamme sisään. Tällöin saat siis pisteet ostoksistasi, vaikka sillä hetkellä olisit unohtanut kirjautua sivuillamme.

Näet tilauksistasi tulleet kanta-asiakaspisteesi Oma tili -sivun kautta, kun kirjaudut tunnuksillasi sisään.

Miksi en ole saanut kaverilleni lähettämästäni suosittelusta pisteitä tililleni?

Saat automaattisesti omalle kanta-asiakastilillesi pisteet suosittelusta, kun ystäväsi on uusi fiksuruoka.fi-asiakas ja käyttää sinulta saamaansa alennuskoodia ensimmäisellä tilauksellansa.

Mahdollisia syitä sille, miksei pisteitä ole tullut:

  • ystäväsi ei ole käyttänyt alennuskoodia tilauksessaan
  • ystäväsi on jo tilannut meiltä aikaisemmin (eikä silloin ole uusi asiakas)
  • ystäväsi tilauksen arvo ei ylitä 30€ loppusummaa

Muissa tapauksissa ota meihin yhteyttä, niin selvitämme pistetilanteen! Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunan avulla.

Palautukset ja reklamaatiot

Tilauksellani on toimitettu väärä tuote, tuote puuttuu tai tuote on viallinen, mitä teen?

Mikäli vastaanotat väärän tai viallisen tuotteen, ota yhteyttä Fiksuruoan asiakaspalveluun niin pian kuin mahdollista niin löydämme varmasti sinua tyydyttävän ratkaisun asian ratkaisemiseksi!

Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunan avulla. Jos vielä ilmoitat viestissäsi tilausnumerosi ja mitä tuotetta viestisi koskee, niin pystymme tarjoamaan sinulle ratkaisun mahdollisimman nopeasti!

Minkälainen vaihto- ja palautusoikeus tuotteillanne on?

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus, jos tilauksen yhteisarvo ylittää 30 euroa (sis. alv). Palautusoikeus koskee alkuperäiskuntoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Palautettavien tuotteiden pakkausten on oltava avaamattomia.

Teemme aina kaikkemme, että löydämme yhdessä sinua tyydyttävän ratkaisun. Ole siis mielellään meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) tai täältä löytyvällä keskusteluikkunalla ennen kuin palautat tuotteet meille.

Huomaathan, että tavaran noutamatta jättäminen ei riitä tilauksen peruuttamiseen. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta kauppasummasta. Maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista.

Mitä paketille tapahtuu, jos jätän sen noutamatta?

Noutamattomat paketit palautuvat varastollemme takaisin ja siellä tuotteet puretaan takaisin hyllyyn. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta kauppasummasta. Maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista, joita noutamattomien pakettien käsittely aiheuttaa. Lisäksi tästä tästä voi aiheutua hävikkiä, jos emme pysty myymään palautuneita tuotteita uudelleen.

Ota yhteyttä

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Ota meihin yhteyttä, autamme miellämme!
Voit ottaa meihin helposti yhteyttä sivun oikeassa alakulmassa olevan chat-ikkunan kautta.
Voit myös lähettää meille sähköpostia osoitteeseen [email protected].
Tai voit soitella meille: 020 730 7070

Kampanjat

Tuotteet

Oma tili

Tietoa meistä

Asiakaspalvelu

Yleistä

Ostoskori

Vielä 0 € ilmaiseen toimitukseen

Ilmainen toimitus saavutettu!

0 €
35,00 €

Koskee toimituksia DB Schenkerin noutopisteille.

Ostoskorisi on tyhjä